Motorizmus: V Poprade súboj Béreša ml. s Pechom zatiaľ pre Slováka po 1. dni

13.09.2008 Poprad

Poprad 12. septembra (TASR) - Slovenská posádka Jozef Béreš ml. , Róbert Müller na vozidle Fiat Grande Punto S2000 vedie časom 1:02:36,3 h po prvom dni 39. ročníka Aquacity rely Poprad.
Na druhom mieste sú Poliaci Grzegorz Grzyb, Przemyslaw Mazur na vozidle rovnakej značky ako priebežní lídri súťaže (1:02:48,8) a tretia je slovenská posádka v českých službách Igor Drotár, Vladimír Bánoci na Škoda Octavia WRC (1:03:20,7). Až na 4. mieste sú šesťnásobní víťazi tejto najstaršej slovenskej rely Václav Pech, Petr Uhel (ČR) na Mitsubishi Lancer EVO IX časom 1:03:28,0.
Na trať úvodného dňa rely, ktorá sa ide ako FIA Európsky pohár a majstrovstvá Slovenska Tempus BECEP rely 2008, sa v piatok ráno na námestí Sv. Egídia vydalo 68 súťažných posádok z ČR, Francúzska, Maďarska, Poľska a Slovenska. Čakalo ich úvodných 488,70. Na nich absolvovali 9 rýchlostných skúšok rozdelených do troch sekcií v dĺžke 116,05 kilometrov. Od začiatku sa na nich začal odvíjať súboj medzi vedúcim jazdcom slovenského šampionátu po troch pretekoch (štvrté Rely Bojnice zrušili) Jozefom Bérešom ml. a Václavom Pechom. Úspešnejšie do neho vstúpil Jozef Béreš, ktorý z prvých šiestich RS vyhral tri. Už na prvej s názvom Mlynky (18,50 km) získal na Pecha (Mitsubishi Lancer EVO IX), ktorý v nej skončil až šiesty 17,9 sekundový náskok. Pech sa síce v ďalšom priebehu zlepšoval, ale Béreš si svoju pozíciu kontroloval a po šiestich RS mal na čele pred Pechom náskok 36,7 sekúnd. Do ich súboja sa vmiesil poľský jazdec Grzegorz Grzyb, ktorý vyhral 6. RS (Brutovce, 13,45 km), ale dvakrát bol na rýchlostkách druhý a raz tretí a po šiestich odjazdených skúškach zaostával za Bérešom 9,1 sekúnd. Darilo sa aj Igorovi Drotárovi, ktorý si po 6 RS držal piatu pozíciu. Béreš bez väčších problémov absolvoval aj ďalšie tri RS, v ktorých bol raz tretí a posledné dve prvého dňa vyhral. Igor Drotár si po 9 RS polepšil svoje postavenie a patrí mu pred sobotou 3. miesto, Pech zaujal 4. pozíciu.
Celkove čaká súťažné posádky pod tatranskými končiarmi 857,30 kilometrov s 15 rýchlostnými skúškami v dĺžke 206,15 km. Hneď prvá pod názvom Mlynky (18,50 km) bola mimoriadne náročná, viedla cez horské sedlo Grajnár a bolo na nej množstvo zákrut. Prvých osem kilometrov predstavovalo náročné stúpanie až do výšky 1100 metrov. Druhý súťažný deň je kratší, keď meria "len" 368,60 a zostávajúcich šesť RS má dĺžku 90,10 km.
Už od prvých kilometrov RS sa štartové pole začalo prerieďovať, na prvej vypadli pre rôzne poruchy na svojich vozidlách tri posádky, , na druhej jedna a na tretej sa k nim pridali ďalšie dve. Piatu rýchlostnú skúšku (Uloža, 10,0 km) pre haváriu českej posádky Karel Trojan-Petr Řihák (Mitsubishi Lancer EVO IX) jazdiacu so štartovým číslom tri museli organizátori prerušiť a všetky ďalšie posádky ju išli len ako voľný prejazd. "Šmykla sa mi noha na brzdovom pedáli a asi v 150 kilometrovej rýchlosti sme vyleteli do lesa. Tu sme so sebou zobrali nejaké statné stromy a skončili sme 40 metrov mimo trate. Bola to moja najťažšia havária v kariére. Som v podstate v poriadku, mám len opuchnuté rameno a celý som nejaký ubolený. Horšie je na tom Petr. Najhorší okamih nastal bezprostredne po havárii. Ostalo ticho a Petr nereagoval. V takomto momente človek myslí na najhoršie. Verím, že Petr bude zakrátko v poriadku, " vyjadril sa k inkriminovanému momentu. Hlavný lekár súťaže Petr Michalovič: "Po prvotnom ošetrení rýchlou lekárskou pomocou na mieste nehody bola posádka prevezená do nemocnice v Levoči. Tu bolo pri vyšetreniach zistené, že jazdec Karel Trojan má narazenú krčnú chrbticu, hlavu, hrudník a pravé rameno. Po ošetrení ho z nemocnice prepustili. Horšie je na tom spolujazdec Petr Řihák, ktorý má sériovú zlomeninu šiesteho až deviateho rebra na pravej strane, utrpel otras mozgu s krátkodobým bezvedomým a z tohto dôvodu ostal na pozorovaní v levočskej nemocnici. "

Priebežné poradie po 1. dni (9. RS):
1. Jozef Béreš ml. (SR/Fiat Grande Punto S2000) 1:02:36,3
2. Grzegorz Grzyb (Poľ. /Fiat Grande Punto S2000) +12,5
3. Igor Drotár (ČR/Škoda Octavia WRC) +44,4
4. Václav Pech (ČR/Mitsubishi Lancer EVO IX) +51,7
5. Tibor Cserhalmi (SR/Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:17,1
6. Jaroslav Orsák (ČR/Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:25,6
 

Vyberte región